by

Kastamonu Gezisi, Son Gün

Son gün kahvaltıdan sonra toplanıp, yola çıktık. Önce Saat Kulesine gittik. Kimsecikler yoktu etrafta. Bu kulenin çok ilginç bir öyküsü var. İstanbul’dan Kastamonu’ya sürgün olarak gönderilmiş.  Saatin Kastamonu’ya gelmesi ile ilgili farklı rivayetler var. Biri saatin Sarayburnu’nda bulunurken yanlış gitmesi ve zamansız çalması yüzünden dönemin padişahı II. Abdülhamit zamanında sürgün edilmesi, bir başka versiyon da cariyelerden birinin saatin çalmasından korkup bebeğini düşürmesi sonucu sürgünü, bu bir paşanın hanımı şeklinde de anlatılıyor. Sonuç olarak Kastamonu’ya gelmiş ve Kastamonu’da 1883-1891 yılları arasında valilik yapan Abdurrahman Paşa tarafından Saray Üstü Tepesine dikilmiş. 13 metre yüksekliğindeki kuleye  Brunberger Fr. s/ Strasburg 1885 imzalı saat yerleştirilmiş.

Saat Kulesinden sonra İsmail Bey Külliyesi’ne gittik. Burası Şahinşah Kayası diye bilinen büyük bir kayanın üzerine kurulmuş. Candaroğulları Beyliği’nin son hükümdarı İsmail Bey tarafından yaptırılmı. Cami, türbe, medrese, han, hamam ve kütüphaneden oluşuyor. Külliyedeki deve hanı ve medrese yöresel mutfak ve el sanatları merkezi olarak kullanılıyor. Biz de buradan hediyelik bir kaç eşya aldık. Saklıköy’deki orman masamız için taşbaskı bir masa örtüsü, sabun, taşbaskılı bir tünik aldık. Deve Hanı özellikle ilginçti. Develerin bağlanma yerlerini gördük. Gelen kervanların develeri oluyormuş çoğunlukla bunlar.

Kastamonu’da bir de Yılanl Külliye var. Ama ona zaman kalmadı. O külliye de Pervaneoğulları dönemi eserlerindenmiş. Yine havadan dolayı milli parkların ve kanyonların ziyaretini daha iyi bir havaya bıraktık. Valla Knayonu, Araç Yaylaları, Çatak Kanyonu, Dipsizgöl Tabiat Parkı, Ersizlerdere Kanyonu, çeşitli koylar bir dahaki sefere kaldı. Ama dönüşte yolumuzun üzerinde olan Ilgaz’a   ( Bu arada yeri gelmişken Rıfat Ilgaz evine de gidemedik ) uğradık. Ilgaz Dağı Milli Parkı’nda kar olduğunda kayak merkezi ve oteller dolu oluyormuş, ama şimdi sezon dışı sayılıyor.

Dönüşte yol üzerinde bir otel, lokantada şöyle bir şeyler yedik 🙂

İzmit’ten sonra ise 3 ayrı kaza olmuş gıdım gıdım ilerledik. Arabayla gezinin de bazen böyle problemleri olabiliyor. Yine de geziden çok memnun kaldık, Kastamonu gerçekten görülmesi gereken bir şehir. Bir kez daha gidip bu kez doğal güzelliklerini de yakından görmek istiyoruz. Herkese de tavsiye ederiz, gidiniz görünüz.